Serdülők esetén az első alkalom a szülővel telik, a továbbiakban azonban a serdülő felelősségvállalásának és önállóságának erősítésére ő maga is jelen lehet a visszajelző beszélgetéseken. Ez azért is fontos, mert a közös munkához szükséges bizalmat alááshatja, ha úgy érzi, a „háta mögött” beszélnek róla.
Az alkalmak fő váza a beszélgetés, melynek segítésére beemelek a folyamatba a témához és a serdülő személyiségéhez illeszkedő eszközöket, pl. önkitöltő kérdőíveket, képes feladatokat, kreatív feladatokat, művészetterápiás technikákat stb.
Milyen esetekben fordulhat hozzám?
- Beilleszkedési nehézség, kortárs kapcsolatok nehézségei.
- Önbizalom, önértékelés kérdései
- Szorongás
- Veszteségélmények
- Stresszkezelési technikák
- Iskolához kapcsolódó témák: Dolgozat, felelős, vizsga előtti stressz kezelése, tanulási technikák, tanulási motiváció kérdései, időbeosztás
- Különösen szívesen foglalkozom 10-11-12. évfolyamos diákok pályaválasztási kérdéseivel. Erről bővebben a „Pályaválasztás” menüpontban olvasható információknál tájékozódhat.
„Az élet olyan, mint a biciklizés. Hogy megtartsd az egyensúlyod, mozgásban kell maradnod.”
Albert Einstein
„Aki harcol, veszíthet. Aki nem harcol, már vesztett is.”
Bertolt Brecht
„Csak az ismeretlentől fél az ember. De aki szembeszáll vele, annak már nem ismeretlen.”
Antoine de Saint-Exupéry